JACHTEN Onderlinge
0653380487
  • Home
  • Blog
  • Voor de scheepseigenaar
    • Foto's en video maken >
      • Foto's
      • Video
      • Films kijken
    • Omreken programma's
    • Services door derden >
      • Mediation
      • Vaartrainingen
      • Prijsonderhandelingen
      • Schepen halen en brengen
      • Administratie scheepsgegevens
    • Scheepstechniek >
      • Accu's: aanschaf en onderhoud
      • Alternatieve energie
      • Anodes en isolatie
      • Brandblussers
      • Brandstofsysteem
      • Fenders
      • Handleidingen
      • Haventechniek >
        • Reddingstrappen in de haven
      • Huiddoorvoeren
      • Koelwatersysteem >
        • Impeller vervangen
      • Motorstoring
      • Onderhoud houten opbouw
      • Schilderen >
        • Boven Water >
          • Hout
          • Polyesther
          • Staal
        • Onderwater >
          • Hout
          • Polyesther
          • Staal
      • Schroefasafdichting
      • Stuurinrichting
      • Teakdek
      • Toilet >
        • Lozingsverbod
      • Winterklaar maken schip
    • MerkenClubs >
      • Baarda grundel
      • Bavaria
      • Beja
      • Doerak
      • Mulder
      • Linssen
      • Pedro
      • Riva
      • Valk vlet
    • Leveranciers >
      • Installaties aan boord
      • Jachttransport
      • Mediation en onderhandelingen
      • Nautische juristen en advocaten
      • Verzekeringen en financieringen
      • Watersportartikelen
      • Wie levert (oude producten)?
      • Zeilmakerijen
    • Hulpmiddelen bij het varen >
      • Marifoonkanalen
      • Stremmingen
      • Waterhoogten
      • Weersverwachtingn
    • Wettelijke voorschriften
    • Pechhulp bij het varen >
      • Vergelijking Pechhulp Watersport
      • Bootgarant
      • Botenwacht
      • Eigen Boot Service
      • Geschillencommissie Waterrecreatie
  • Uw schip te koop
  • Toervaart
    • Vaarweginformatie >
      • België >
        • Afleidingskanaal der Leie
        • Albertkanaal
        • Antwerpen haven
        • Beneden- Dijle
        • Boudewijnkanaal
        • Boven- Schelde
        • Centrumkanaal
        • Dender
        • Historisch Centrumkanaal
        • Kanaal Blaton - Ath
        • Kanaal naar Charleroi
        • Kanaal Nimy - Blaton - Peronnes
        • Kanaal van Bocholt naar Herenthals
        • Kanaal van Bossuit naar Kortrijk
        • Kanaal van Briegden naar Neerharen
        • Kanaal van Dessel over Turnhout naar Schoten
        • Kanaal van Gent naar Oostende
        • Kanaal van Gent naar Terneuzen
        • Kanaal van Ieper naar de IJzer
        • Kanaal van Lanaye
        • Kanaal van Leuve naar de Dijle
        • Kanaal van Lo
        • Kanaal van Nieuwpoort naar Duinkerken + IJzer
        • Kanaal van Plassendale naar Nieuwpoort
        • Kanaal van Roeselare naar de Leie
        • Leie
        • Maas
        • Moervaart en Durmekanaal
        • Netekanaal
        • Ringvaart om Gent
        • Samber
        • Waalse Dender
        • Zeekanaal Brussel - Schelde
        • Zeeschelde
        • Zuid- Willemsvaart
      • Nederland >
        • Afgedamde Maas
        • Amer
        • Amertak
        • Beneden Merwede
        • Bergsche Maas
        • Boven Merwede
        • Dollard
        • Donge
        • Dordtsche Kil
        • Dronter Meer
        • Eemmeer
        • Eems
        • Ganzendiep
        • Gekanaliseerde Hollandsche IJssel
        • Gooimeer
        • Grevelingenmeer
        • Haringvliet
        • Hollandsch Diep
        • Hoge Vaart
        • Hollandsche IJssel
        • IJ
        • IJssel
        • Julianakanaal
        • Kanaal door Walcheren
        • Kanaal door Zuid Beveland
        • Kanaal Sluis-Brugge
        • Kanaal van Amsterdam naar Tiel
        • Kanaal van Gent naar Terneuzen
        • Kanaal van Sint Andries
        • Kanaal Wessem-Nederweert
        • Ketelmeer
        • Lek
        • Lekkanaal
        • Linge
        • Maas
        • Maas-Waalkanaal
        • Markermeer
        • Markkanaal
        • Mastgat
        • Meppelerdiep
        • Merwedekanaal
        • Nieuwe Maas
        • Nieuwe Merwede
        • Nieuwe Rijn
        • Nieuwe Waterweg
        • Nijkerkernauw
        • Noord
        • Noordervaart
        • Noordzeekanaal
        • Nuldernauw
        • Oosterschelde
        • Oude Maas
        • Pannerdensch kanaal
        • Rijn
        • Schelde Rijn kanaal
        • Spui
        • Twentekanalen
        • Veluwemeer
        • Volkerak
        • Vossemeer
        • Waal
        • Westerschelde
        • Wilhelminakanaal
        • Wolderwijd
        • Zuid WIllemsvaart
        • Zijpe
        • Zwolle IJssel kanaal
    • Vaartochten >
      • Vlootschouw
      • Reisverhalen >
        • Frankrijk
      • Vaartochten vanuit: >
        • Amsterdam
        • Den Bosch
        • Groningen
        • Nijmegen
        • Rotterdam
        • Tiel
        • Utrecht
        • Maastricht
      • Vaargebieden >
        • Maasplassen Midden Limburg
      • Trainingstochten
    • Belangenbehartiging >
      • Landelijk >
        • ANWB
        • Hiswa
        • KNMC
        • Nederlands Platform Waterrecreatie
        • SAW
        • SRN
        • Varen doe je Samen
        • Vereniging Schuttevaer
        • VVW- Toervaren
        • Watersportverbond
      • Marketing van het toervaren
      • Projekten ontwikkeling watersport >
        • Passantenhaven Boxmeer
        • Passantenhaven Cuijk
        • Rivierengebied: Linge verder bevaarbaar maken
        • Varik: Aanlegsteiger
        • Wamel
      • Regionaal >
        • Federatie Watersport Midden Maas
        • Regio Deltawateren
      • Rechtszaken
      • Verbeterpunten
      • Wetgeving
    • Jachthavens in Nederland >
      • Dieze >
        • Dieze, WSV de Viking
      • IJssel (Gelderse IJssel) >
        • Deventer, Jachthaven Deventer
        • Veessen, Jachthaven IJsselzicht
        • Zutphen, WSV de Mars
        • Zutphen, WSV Gelre
      • Lek >
        • Culemborg
      • Linge >
        • Arkel, WSV de Gors
        • Geldermalsen, WSV Achter 't Veer
        • Heukelum, WSV de Wiel
        • Leerdam, WSV de Oude Horn
      • Maas >
        • Boxmeer, WSV Boxmeer
        • Cuijk, WSV Kraaijenbergse Plassen
        • Den Bosch WSV Neptunus
        • Gennep WSC Paesplas
        • Grave, WSV de Stuw
        • Heumen, WSV Maas en Waal
        • Maasbommel, WSV Gouden Ham
        • Maastricht, Maastricht Marina
        • Maasbommel, Hanzeland
        • Middelaar WSV de Driesen
        • Mook, Jachthaven Eldorado
        • Niftrik, WSV de Batavier
        • Venlo, WSV de Maas
        • Wanssum, Jachthaven Wanssum
      • Merwede >
        • Gorinchem, WSV de Merwede
        • Sleeuwijk, Sleeuwijk Yachting
      • Nederrijn >
        • Wageningen WSV Vada
        • Wijk bij Duurstede, WSV Rijn en Lek
      • Nieuwe Maas >
        • Rotterdam, City Marina
        • Veerhaven
      • Waal >
        • Nijmegen, stadshaven
        • Tiel, Tielse WSV de Waal
        • Zaltbommel, WSV de Golfbreker
      • Zuid Willemsvaart >
        • Helmond, afmeerplaats
        • Veghel, WSV Veghel
    • Jachthavens in België
    • Nautische evenementen
    • Schepenmarkt >
      • Aanbiedingen en advertenties
      • Databases voor gebruikte schepen
      • Scheepswerven
      • Scheepsbemiddeling en brokerage
    • Buitenland
    • Beurzen
    • Watersportbladen en nieuwsbrieven
    • Diensten aangeboden
    • Overige watersport >
      • Juridische geschillen
  • Club
    • Contact
    • Nieuwsbrieven
    • Sponsoring en adverteren
    • Vacature(s) >
      • Vaarwegontwikkelaar
    • Wordt sponsor

Jachtmakelaars laten eigenaars voor de crisis bloeden

6/29/2012

2 Comments

 
Foto
De jachtmakelaars aangesloten bij HISWA Vereniging, brancheorganisatie van de watersportindustrie, constateren een omzetkrimp van 4% over het jaar 2011 ten opzichte van 2010. Het jaar 2011 toonde een sterk wisselend beeld. De eerste twee kwartalen waren nog hoopgevend, maar de resultaten van de laatste twee kwartalen waren teleurstellend. De gemiddelde verkoopprijs van een zeiljacht in het laatste kwartaal van 2011 bedroeg 92.000 euro. Een motorjacht werd gemiddeld voor 77.000 euro verkocht.

“We zien dat de omzet in het zeiljachtensegment in het vierde kwartaal van 2011 met 28% is teruggelopen ten opzichte van vorig jaar. Voor motorboten is de omzet met 46% in deze periode gedaald maar over het gehele jaar gezien valt de schade gelukkig mee. We moeten wel alles uit de kast trekken om in 2012 de resultaten te verbeteren”, zegt Mattijs van Baalen, voorzitter van de bedrijfsgroep HISWA Makelaars. De gebruikte botenmarkt is in deze economische omstandigheden een kopersmark. Om een verkoop tot stand te brengen is een goede prijsstelling van groot belang. “Kennis van de nu sterk bewegende markt is daarbij een voorwaarde. HISWA Makelaars kunnen verkopers daarbij goed adviseren”, besluit Van Baalen. 

Naar de mening van JachtenOnderlinge is dit een wat te eenvoudige weergave van de situatie: zelfs een lagere prijs zal niet leiden tot een transactie. Zolang als de burgers in onzekerheid verkeren over hun financiële situatie, door al dan niet zwalkend overheidsbeleid, zullen die hun spaarpotje zeker niet aanspreken voor de aanschaf van een schip. Het enige wat zeker is dat door het advies van de makelaar de verkoper een aanzienlijk bedrag heeft ingeleverd, maar wel dat de makelaar weer wat omzet heeft dankzij koopjesjagers. De prijs van een nieuw schip wordt bepaald niet lager, en de vraag is in hoeverre de forse afschrijvingen die nu soms plaatsvinden eigenlijk wel noodzakelijk waren.




Artikel ontleend aan de site van de Hiswa: http://www.hiswa.nl/voor-bedrijven/nieuws/archief/february-2012/jachtmakelaars-zien-omzet-in-2011-verder-dalen

2 Comments

Politiek en watersport

6/29/2012

0 Comments

 
Foto
Joop Simmers
Tijdens ons 4-daags uitstapje vanuit onze boot gelegen in Berlijn/Potsdam naar Warschau ( nee, per trein en niet met het schip…!) hebben enkele politieke partijen gereageerd op mijn ” bespreekpuntenlijstje”. Het blijkt dat veel politieke partijen een kennishiaat hebben met betrekking tot watersportrecreatie.Ik realiseer me uiteraard dat ene Joop Simmers ( wie is dat nu weer …?) echt niet in staat is het beleid in Nederland vast te stellen op waterrecreatiegebied maar daar men in ” politiek den Haag” om informatie verlegen zit hoop ik toch hun kennisgebrek op dit punt enigszins te kunnen bijslijpen ten faveure van de waterrecreant en de motorbootvaarder in het bijzonder. Wat zijn dan zoal mijn ” aandachtspunten”  ? 



Hier een verkort lijstje:

  • dat we niet weer gaan praten over één of andere vorm van vaarbelasting,
  • dat de accijns op diesel en benzine niet gaat stijgen
  • niet kijken naar meer mogelijkheden om vaarwater af te afsluiten in het kader van Natura 2000
  • dat je niet op het normale onderhoud aan vaarwegen en meren  gaat beknibbelen
  • het verbeteren van de veiligheid op het water, practische vaarbewijsexamens, relevante marifoonverplichtingen, gasinstallatiekeuringen
  • toepassen van de kolderieke vuilwatertank-regeling
  • toeristenbelasting overal op gelijkwaardige uitgangspunten baseren
  • het economische belang dat aan motorbootvaarders kan worden toegerekend zichtbaar maken
  • snelvarende motorboten
  • in Europa moeten zien te komen tot éénsluidende regelingen voor het varen door recreanten


Inmiddels heb ik reacties mogen ontvangen van:

A.Koppejan, lid tweede kamer CDA ;  Pauline Smeets, lid tweede kamer PvdA; Drs. Michiel P.M. Holtackers , lid tweede kamer CDA ;  Stientje van Veldhoven, lid tweede kamer D66;  Roy Kramer, hoofd voorlichting D66.

van: Joop Simmers http://motorboten.wordpress.com/2012/06/04/politiek-gaat-reageren/

0 Comments

Niet meer door rood licht

6/13/2012

0 Comments

 
Foto
Rijkswaterstaat (RWS) gaat in Zuid-Holland een aantal vaarregels strikter handhaven. Daarbij wordt vooral gelet op het negeren van rode lichten bij nog niet volledig geopende bruggen. ‘We gaan schippers die door rood varen vaker aanspreken op deze overtreding', zegt Wies Vonck, directeur Water, Scheepvaart en Realisatie Infrastructuur van Rijkswaterstaat Zuid-Holland.


  • ‘Onze medewerkers worden soms hufterig bejegend via marifoon'
  • Rijkswaterstaat ziet door rood licht varen niet langer door de vingers
  • ‘Situatie is onveilig tijdens openen brug
Zo nodig volgen later in het jaar ook processen-verbaal. Veiligheid is de belangrijkste reden om door rood varen te bestrijden. ‘Tijdens het openen van de brug kan er altijd onverwachts iets afvallen, waarbij het risico bestaat dat een schipper  tegen de brug vaart. Zo viel er tijdens het openen van de Zandkreekbrug laatst een baksteen naar beneden en 's winters vallen er regelmatig ijspegels van bruggen. Zolang een brug beweegt is hij bovendien niet vastgezet.'

Vonck bestrijdt dat het om ‘schippertje pesten' gaat. ‘Dat is absoluut niet het geval, zo ben ik niet. Zolang een brug beweegt is de veiligheid niet gegarandeerd. Een deel van de schippers begrijpt echter het risico niet en vaart steevast door het rode of rood-groene licht.

0 Comments

    Jachten Onderlinge club voor toervaarders


    Archives

    March 2020
    December 2017
    March 2017
    June 2016
    March 2016
    February 2016
    October 2015
    August 2015
    March 2015
    February 2015
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    April 2014
    March 2014
    September 2013
    August 2013
    May 2013
    March 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    September 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    October 2011
    August 2011
    July 2011
    June 2011
    March 2011
    December 2010
    November 2010
    October 2010
    September 2010
    August 2010

    Categories

    All
    Belangenbehartiging
    Beurzen
    Consumentenervaringen
    Haveninrichting
    Leveranciers
    Leveranciers Met Een Verhaal
    Markt
    Opleiding
    Publicaties
    Referentie
    Regelgeving En Naleving
    Regelgeving En -naleving
    Techniek
    Vaarinformatie

    RSS Feed

Powered by Create your own unique website with customizable templates.