Deze werf zou het probleem dus sneller en goedkoper kunnen verhelpen! Er is een landelijke dekking van goede en deskundige werven die (hoewel zij elk afzonderlijk uiteraard over hun eigen specifieke kennis beschikken) in hun schepen veelal dezelfde of gelijksoortige componenten verwerken. Er is maar een beperkt aantal leveranciers van bijvoorbeeld motoren of elektronische navigatieapparatuur en dus zie je in veel motorjachten gelijke dan wel gelijkwaardige motoren en apparatuur ingebouwd. De verschillen in de schepen zitten tegenwoordig dan ook niet zozeer in de gebruikte apparatuur en onderdelen, maar veel meer in visie, design en constructie. En met die visie, het design en de constructie is eigenlijk zelden iets mis. In marketingtermen gesproken: de afdeling aftersales van de werven in motorbotenland is voor verbetering vatbaar.De wil om de klant van dienst te zijn is er wel degelijk en de service kent vaak geen grenzen, maar aan een efficiënte samenwerking ontbreekt het nog. Maak toch gebruik van elkaars kwaliteiten, elkaars logistiek en landelijke spreiding! Uiteraard met maar één doel: de klant snel en vakkundig helpen. Tegelijkertijd kun je dan als branche de eigen reis- en personeelskosten aanzienlijk verminderen. Voordeel dus, voor beide partijen.Een nieuw op te zetten modern en actief serviceconcept (Hiswa, doe er eens iets aan!) zou goed zijn voor het imago van de branche en potentiële kopers over hun huidige twijfels kunnen trekken !
Het komt voor: een schipper ligt ergens met panne aan de motor, de aandrijving of aan de navigatieapparatuur. Gelukkig heeft hij zijn boot gekocht bij een betrouwbare en goede werf, alleen ligt die werf nu op twee uur rijden met de auto van de plek waar het schip zich op dit moment bevindt.Geen probleem, de werf kent een hoog serviceniveau,dus ze komen er aan! Aardig detail is dat de werf van een ander merk schip – ook een kwaliteitswerf – op 5 minuten varen ligt aan hetzelfde kanaal.
Deze werf zou het probleem dus sneller en goedkoper kunnen verhelpen! Er is een landelijke dekking van goede en deskundige werven die (hoewel zij elk afzonderlijk uiteraard over hun eigen specifieke kennis beschikken) in hun schepen veelal dezelfde of gelijksoortige componenten verwerken. Er is maar een beperkt aantal leveranciers van bijvoorbeeld motoren of elektronische navigatieapparatuur en dus zie je in veel motorjachten gelijke dan wel gelijkwaardige motoren en apparatuur ingebouwd. De verschillen in de schepen zitten tegenwoordig dan ook niet zozeer in de gebruikte apparatuur en onderdelen, maar veel meer in visie, design en constructie. En met die visie, het design en de constructie is eigenlijk zelden iets mis. In marketingtermen gesproken: de afdeling aftersales van de werven in motorbotenland is voor verbetering vatbaar.De wil om de klant van dienst te zijn is er wel degelijk en de service kent vaak geen grenzen, maar aan een efficiënte samenwerking ontbreekt het nog. Maak toch gebruik van elkaars kwaliteiten, elkaars logistiek en landelijke spreiding! Uiteraard met maar één doel: de klant snel en vakkundig helpen. Tegelijkertijd kun je dan als branche de eigen reis- en personeelskosten aanzienlijk verminderen. Voordeel dus, voor beide partijen.Een nieuw op te zetten modern en actief serviceconcept (Hiswa, doe er eens iets aan!) zou goed zijn voor het imago van de branche en potentiële kopers over hun huidige twijfels kunnen trekken !
0 Comments
Leave a Reply. |
Jachten Onderlinge club voor toervaardersArchives
March 2020
Categories
All
|