De eerste keer bij de medeling dat je alleen een dagkaart kon kopen voor de auto, en dat was kassa: € 15,50.
De tweede keer bij de kassa: dat was ook kassa, € 17,50 per persoon.
Maar alle waar naar zijn geld zeiden we nog tegen elkaar. En toen kwam de echte schok: twee halletjes, waarvan 1 hal vrijwel helemaal gevuld met sloepen en een royale stand van de Belgische Watersportbond die ëcht actief aan de weg timmeren met een prachtactie. De andere hal was gevuld met edel en snelvarend kunststof, en ja, er waren ook wat stalen jachten en enkele zeilboten. Toen hebben we de beurskrant gevraagd, want we meenden echt dat we iets over het hoofd zagen! Maar dat was het.
En dan is een flesje cola voor € 3,50 uit handen van chagrijnige uitzendkrachten ineens heel goed te begrijjpen.
We begrepen eigenlijk niet zo goed wat de bedrijven op de beurs deden die er dan wel stonden: de wijze waarop de Hiswa eigenlijk de klanten van die bedrijven schoffeert is eigenlijk niet te vatten. Volgend jaar dus alleen maar naar Duesseldorf? En misschien legt de Hiswa uiteindelijk wel het loodje. Tenslotte lijken de beste stuurlui aan de wal dat die nog nooit hebben gehoord van de scheepsterm bij uitstek: de bakens verzetten.